Een aantal dagen geleden verscheen op marketingfacts.nl een bericht over de “experience” in Windows Vista, de opvolger van Windows XP. Microsoft heeft bepaald dat er bij de ontwikkeling van Vista meer nadruk op de beleving van het product moet komen. De manier waarop een venster sluit of een menu opent is belangrijk voor het gevoel en de beleving van de klant.

Er is iets voor te zeggen. Als vormgever kan ik al die fraaie details wel waarderen. Waar ik echter een beetje bang voor ben is dat de gemiddelde huis-, tuin- en keukengebruiker er niet zo blij van wordt. Waarom? Al die gelikte overgangetjes tussen de verschillende vensters en menu´s vreet waarschijnlijk verschrikkelijk veel systeemvermogen.

Ik kijk dan ook vol verwachting uit naar de daadwerkelijke lancering van Vista en wat voor systeem er voor nodig zal zijn om het soepel te laten lopen. Wordt Vista een operating system dat de gemiddelde computer degradeert naar het automatiseringsniveau van de electrische grasmaaier of houdt Microsoft rekening met de kleintjes?

Tags Productontwikkeling

One Response to ““Experience marketing” hot item in Windows Vista”

  1. Casper Says:

    En terwijl ik dat bericht plaats verschijnt er op nu.nl het volgende bericht: klik

Leave a Reply